Dzień z historią w I LO

16 kwietnia 2024 r. w naszym liceum uczciliśmy 500. rocznicę Hołdu Pruskiego oraz 1000. rocznicę koronacji Bolesława Chrobrego na króla Polski.

Dzień otwarty został referatami wygłoszonymi przez pracowników naukowych Instytutu Historycznego Uniwersytetu Szczecińskiego. Pierwszy wykład zatytułowany „Hołd Pruski na tle polityki Zygmunta Starego w latach dwudziestych XVI wieku” wygłosiła dr hab. Renata Gałaj-Dempniak prof US.

Drugim gościem był dr hab. Rafał Simiński prof. US, który przedstawił referat poświęcony koronacji Bolesława Chrobrego w 1025 r.

Na długiej przerwie uczniowie liceum mogli wziąć udział w atrakcjach przygotowanych przez uczniów klasy 2H i 2G, realizujących projekt w ramach organizowanego przez Muzeum Historii Polski Konkursu dla szkół „1000-lecie Królestwa Polskiego”. Wszyscy zainteresowani mogli m.in. wziąć udział w quzie na temat rządów Bolesława Chrobrego, wziąć udział w podchodach lub zagrać w specjalnie przygotowaną przez uczniów na tę okazję grę „Chrobropoly”. Na zakończenie dnia uczniowie klasy 3D mogli wziąć udział w zmaganiach escape room.”

Sportowa środa dla klas pierwszych

16 kwietnia 2025 r. na terenie Lasu Arkońskiego odbył się Bieg im.Marii Skłodowskiej-Curie
o puchar dyrektora szkoły. Jest to impreza sportowa dla uczniów klas pierwszych, która na stałe wpisana jest w działania szkoły. Oprócz promowania aktywności fizycznej, upamiętniamy też postać naszej patronki szkoły.

🏆🥇 Puchar zdobyła klasa 1 a, która w klasyfikacji końcowej chłopców i dziewcząt, uzyskała najwięcej punktów. Podziękowania dla klasy 3 f za pomoc w organizacji imprezy.

Wizyta w ZWiK

2f odwiedziła Zakład Produkcji Wody w Pilchowie (16.04.2025 r.), która działa od prawie stu lat. Dowiedzieliśmy się w jaki sposób działa ujęcie podziemne oraz spróbowaliśmy najpyszniejszej kranówki w mieście. Opiekun p. Bartosz Olszewski.

Wizyta w Sejmiku

Co robią uczniowie klas 2 a i 2i, gdy nie są w szkole?

Zdobywają Sejmik Województwa Zachodniopomorskiego, żeby sprawdzić, czy polityka to faktycznie „nuda, papier i pieczątki”, czy może coś więcej. I było naprawdę ciekawie. Najpierw teoria, jak działa Sejmik, kto tam zasiada i w jakim celu. Potem quiz- czyli moment, w którym wszyscy przekonali się, że jednak warto słuchać. Ale crème de la crème to symulacja obrad, dostaliśmy wyzwanie:
5 milionów złotych do rozdysponowania. Edukacja, zdrowie, sport- każdy miał swoją wizję. Argumenty- od serca i z głową. Mównica? Prawdziwa. Emocje? Jak w sejmie tylko bez kamer. Uczniowie zdolni, wygadani i gotowi. Kto wie, może właśnie wyłoniliśmy przyszłych radnych- politycy strzeżcie się!